expeditie Fraser Island - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Hester Lathouwers - WaarBenJij.nu expeditie Fraser Island - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Hester Lathouwers - WaarBenJij.nu

expeditie Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Hester

22 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Torquay

Vandaag uitstap naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld en tevens wereld erfgoed.We worden om half 8 opgehaald en rijden naar de Ferry . Vandaar uit maken we de oversteek( 55 min) en worden we per 4x4 bus rond het eiland gereden. Een ruige tocht door regenwoud en over strand snelweg 75 Miles beach! Prachtig eiland. Wat mij steeds meer opvalt ( of ook wel stoort) is dat de aboriginals hier eigenlijk nauwelijks meer in beeld zijn. Dit is hun native environment maar zie er weinig van terug. Ook dubbel is dat de aussies erg gesteld zijn op hun natuur en er alles aan lijken te doen om er met respect mee om te gaan maar dan begrijp ik even niet zo n toeristische trip met de auto's door het regenwoud of bijv de enorme boten hoeveelheid richting great barrier reef. Tuurlijk zijn er inkomsten vanuit toerisme nodig om de natuur te kunnen beschermen maar toch?? Dat even ter zijde.
We zijn vastberaden om de Dingo te spotten maar helaas. We hebben een stop bij Lake mckenzie. Amdembenrmd mooi en Stijn en Daan gaan zwemmen. Prachtig!! Nog nooit zo n mooi en helder en zuiver water gezien.
Hele volle dag ! We zijn wederom voldaan als we Thuis komen

• 22 Augustus 2016 - 17:19

Karin:

wat een prachtige foto's van het meer!!

Hester

Dit jaar de tweede grote reis die wij samen als gezin gaan maken. Na Zuid-Afrika gaan we deze zomer naar de Oost-kust van Australie. Van Cairns naar Sydney! We reizen via Hong Kong, waar we op de heen een dag de stad gaan verkennen om daarna door te vliegen naar Down Under desination Queensland. We verheugen ons op prachtige natuur van Australie. Ruig en easy going. Cheeers!!

Actief sinds 28 Juli 2016