Byron Bay ( surfers Paradise) - Reisverslag uit Suffolk Park, Jamaica van Hester Lathouwers - WaarBenJij.nu Byron Bay ( surfers Paradise) - Reisverslag uit Suffolk Park, Jamaica van Hester Lathouwers - WaarBenJij.nu

Byron Bay ( surfers Paradise)

Blijf op de hoogte en volg Hester

27 Augustus 2016 | Jamaica, Suffolk Park

We zijn aangekomen in Byron Bay. Hippie stek en meteen voelbaar dat dit een plek is waar surfen op 1 staat. Heel levendig, veel winkeltjes en super stranden. We zetten camper neer langs een paadje naar het strand en maken even lunch zodat we lekker naar de mooie golven en de surfers kunnen kijken. Weer is super. Elke dag en bij elke stop vraagt Daan; mag ik zwemmen? Natuurlijk ook omdatin het noorden overal borden staan met DANGER met een haai , stinger of crocodil. Hier kunnen we weer zwemmen!! Wat is er nu fijner dan strand , zee en zon. Stranden zijn ruim en gezellig maar totaal niet druk.
Als we Byron Bay inrijden zien we de shopjes, eettentjes en het gedruis van de ' hippe' surf duds.. Super leuk sfeertje. Lieve en ik gaan even shoppen en de mannen lopen even een rondje mee maar zijn al snel klaar met de winkels. Daarna rijden we naar de vuurtoren. Prachtige rit door de bergen scherp langs de kust( beestje cinque terre maar dan verraad de pacific ocean dat we elders zijn. Prachtig Mooie huizen ( modern veel glas en tropisch hout) op de berg met stijger en uitkijk op oceaan vanaf de berg. Vuurtoren kunnen we niet met camper naar toe want weggetje is vrij smal en stijl. Helaas.
Allemaal stops onderweg met baaitjes waar de surfers kunnen spelen!! Geweldig om te zien. Daan: mag ik zwemmen? We gaan borrelen op een mooi stekkie op strand met de surfers om ons heen en Daan Lieve en Stijn benen nog een duik! We rijden naar camping in natuurgebied aan het strand. We zouden hier nog wel willen blijven maar ja de kilometers . .. we gaan even de plannen afstemmen. We moeten nog 800 km en we willen graag Blue Mountains nig zien bij Sydney. Time flies...

Hester

Dit jaar de tweede grote reis die wij samen als gezin gaan maken. Na Zuid-Afrika gaan we deze zomer naar de Oost-kust van Australie. Van Cairns naar Sydney! We reizen via Hong Kong, waar we op de heen een dag de stad gaan verkennen om daarna door te vliegen naar Down Under desination Queensland. We verheugen ons op prachtige natuur van Australie. Ruig en easy going. Cheeers!!

Actief sinds 28 Juli 2016