sailing THE Whitsundays - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Hester Lathouwers - WaarBenJij.nu sailing THE Whitsundays - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Hester Lathouwers - WaarBenJij.nu

sailing THE Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Hester

20 Augustus 2016 | Australië, Jubilee Pocket

Vandaag 6:00 uur am opgestaan ( na een nacht van veeeel regen) en op naar zeilboot. We worden opgehaald om 7:00 om om 8:00 va Abel point te vertrekken naar Whitsunday islands( mooiste stranden ter wereld met koraal van de great barrier reef en met zand zo fijn en wit als nergens anders. Helaas voor ons is het weer erg bewolkt en regent het. Maar we hebben een super enthousiaste crew en leuke groep mensen ( ook Nederlanders met gezin oa) na korte beweging vertrekken we naar eerste aanleg punt Tongau Bay waar schildpadden broedplaats is. Een mooie maar Ruige tocht en vooral erg nat. we gaan voor anker en het droog en mogen met wetsuit zwemmen. Hier kunnen nl stinkers zitten die gevaarlijk zijn om maar niet over andere dieren te spreken zoals baby shark maar het hoogtepunt is Whithaven beach waar we in 10 naar toe wandelen om op een uitkijk te komen met geweldig zicht op het mooie strand en Inlet. Niet zomaar een wit strand maar prachtig stuk natuur. Een schat aan flora en fauna onder water. Hier is het oa ook waar Cook de aboriginals uitroeide en de eilanden toe-eigende .
Een flinke hoosbui zorgt ervoor dat we weer snel terug gaan naar de boot om verder te gaan naar een baai waar we kunnen snorkelen. Eenmaal daar aangekomen trekken we onze wetsuits asn en koraal bekijken. Ik ga echt niet snel water in masr deze Jans' mag je niet missen. Daan , Stijn en ik gaan Lieve durft niet. Eenmaal op punt van te water gaan durft Daan niet en gaat even terug naar zeilboot met crew waar Lieve ook zit. Stijn en ik snorkelen even. Onwerkelijk , het lijkt of ik vergrootglas op heb. Enorm koraal en prachtige onderwater wereld. Niet willen missen!! Niet denken aan wat er allemaal aan beesten onder water zitten.. Ik besluit poging te wagen om Daan en Lieve over te halen want dit is De kans die je niet kan laten schieten . En ja ze willen ook. Zo gezegd zo gedaan ! Geweldig vonden xe het maar koud. Eenmaal weer aan dek opwarmen met lekkers en warme thee! Bijzondere ervaring! Iedereen is uitgelaten en gelukkig( beetje wrang) schijnt zonnetje op terugweg maar wat een bijzondere dag! Onderweg terug Nasr Arlie beach spotten we dolfijnen, bultruggen ... Moe en voldaan gaan we ons camper in en koken samen en gaan vroeg naar bed omdat morgen een reisdag is gepland. We zouden bijna vergeten dat we nog heeeel veel k's ( km) moeten maken. Richting Rockhampton- Hervey Bay- bribane- inlands( gold coats) blue mountains - Sydney ...

• 19 Augustus 2016 - 22:07

A.Jurgens:

Lieve allen,
    Wat een geweldige tocht hebben jullie !

En wat een mooi verslag maak je daarvan Hester. We zien jullie belevenissen voor ons ! jammer dat het weer niet meezit, maar jullie avonturen maken vast veel goed. Van zulk een schoonheid in de natuur kun je alleen maar dromen. Dank je wel voor de foto's die we vandaag kregen. Jullie staan er opp uit als gelukkige globetrotters.
    Leef bij de dag, die kilometers komen wel !
    Lieve en Daan willen straks vast niet meer naar huis.
    Geen aardbevingen meer ?
    Maak het goed. Wij zien uit naar verdere berichten.
    Groeten en liefs uit een klein en vooral vol nederland.
    (O)pa-(Oma)

Hester

Dit jaar de tweede grote reis die wij samen als gezin gaan maken. Na Zuid-Afrika gaan we deze zomer naar de Oost-kust van Australie. Van Cairns naar Sydney! We reizen via Hong Kong, waar we op de heen een dag de stad gaan verkennen om daarna door te vliegen naar Down Under desination Queensland. We verheugen ons op prachtige natuur van Australie. Ruig en easy going. Cheeers!!

Actief sinds 28 Juli 2016